25. decembar 2016.

Električni Orgazam
23.12.2016.

Koncertom u Domu omladine, u sali Amerikana, grupa Električni orgazam obeležila je 30 godina od objavljivanja kultnog albuma "Distorzija".

Album "Distorzija", šesti po redu u ukupnom diskografskom nizu, predstavlja prekretnicu u radu Električnog orgazma. Ovaj sastav je u to vreme bio gotovo pred raspadom ali je prvenstveno zahvaljući alfi i omegi ovog benda, Srđanu Gojkoviću Giletu, uspeo da prebrodi do tada najveće iskušenje zvano opstanak grupe. Ispostavilo se da je "Distorzija", objavljena 1986. godine, kojom su bili zadovolji ne samo članovi ovog beogradskog benda već i publika i kritika, trasilrala jedan novi put u njihovoj karijeri. Sa ove vremenske distance slobodno se može reći da "Distorzija" nije samo jedan od najboljih albuma E. Org-a već i ploča koja pripada samom vrhu jugoslovenskog roka.

Bendovi sa ovih prostora nisu baš skloni da organizuju koncerte kojim bi obeležili jubileje svojih diskografskih izdanja, što njihove kolege itakako praktikuju u inostranstvu. Jedan od poslednjih dobrih primera, da ovakve koncerte publika veoma ceni i voli, je riječka grupa Let 3 koja je organizovala niz nastupa na kojima je svirala materijal isključivo sa prva dva albuma ("Two Dogs Fuckin'" i "Desperado").

El. org. je odlučio da proslavi 30. rodjendan "Distorzije" sa publikom na nekoliko koncerarta a beogradski hepening odigrao se u Domu omladine 23. decembra. Prošle godine nekako u isto ovo vreme i na istom mestu, sala Amerikana, obeležili su 35. godina postojanja benda. Pošto je sve prošlo u najboljem redu rešili su da ne menjaju lokaciju.

U prvom delu koncerta čuli smo pesme koje su predstavljale presek njihove karijere. "Nemaš nikom ništa da daš", "Bio sam loš", "Bliži suncu", "Seks, droga, nasilje i strah", "Da si tako jaka" i "Spojimo se sad". Posle dugačkog uvoda pesme "Svečane bele košulje", na iznenadjenje prisutnih, na bini se pojavila Anica Dobra! Vokalnim izvodjeđenjem poznate numere iz filma "Crni bombarder" i energijjom svog kratkog ali efektnog nastupa, naša poznata dramska umetnica opčinila je i oduševila sve prisutne! Svaka čast!

Posle kraće pauze, koju je Gile nagovestio na početku nastupa, započeo je drugi deo koncerta u kome je počasno mesto zauzela "Distorzija", integralna verzija. Početak pesme "Vudu bluz" nagovestila je mistična horor zvučna kulisa, a onda su Gile, Ljuba, Banana, Švaba i Pače krenuli u akciju. Usledila je čuvena obrada "Lui Lui", zatim "Ša La La", pa hitovi "Debela devojka" i "Ja sam težak kao konj". Poslednja numera sa ovog albuma, "Kapetan Esid" izvedena je u psihodeličnom vizuelnom ambijentu uz horsku podršku publike. Sjajno!

Prvi singl koji se pojavio posle više puta pominjanog slavljeničkog albuma bila je obrada Stounsa, "Bejbi ti nisi tu", što je bio i logičan izbor za sledeću numeru na koncertu. Čuli smo još nekoliko kompozicija bez kojih ni jedan natup El. Org-a ne može da prodje - "Igra rokenrol cela Jugoslavija" i "Kako bubanj kaže", čime je zvanični deo koncerta zavšen.

Bis koji je usledio, podsetio nas je na Orgazam sa početka karijere, na prelaz iz sedme u osmu deceniju prošlog veka, tako da smo čuli novo-talasne klasike kao što su "Konobar", "Krokodili dolaze", "Nebo" i "Zlatni papagaj". Sasvim dovoljno za kraj.

Sve u svemu, Električni Orgazam je na dostojanstven način obežio ovaj jubilej. Sudeći po reakcijama publike, zanimljivog generacijskog miksa, niko nije zažalio što je veče proveo uz bend i pesme koje opstaju više od tri decenije. Sledeće godine treba očekivati i novi album tako da će posle sljavljeničkih koncerata prošle i ove godine, sledeći nastup doneti potpuno novi Orgazam!

tekst, foto & video - nebojša mićković

Disciplin A Kitschme
28.05.2016.